وبلاگ

کارتن سازی یزد – آمار میزان تقاضا تا مقدار کارخانه ها

کارتن سازی یزد

کارتن سازی یزد میتواند به تقاضای 582 هزار نفر از مردم یزد که 80 درصد آنها به جعبه مقوایی و کارتنی که طبق ایده های آنها ساخته شده باشد، پاسخ دهد؟ آیا شهر یزد که به عنوان خشک ترین منطقه ایران با رطوبت نسبی و گرمای بسیار زیاد شناخته می‌شود، برای تاسیس کارخانه کارتن سازی جدید مناسب است؟ کارتن سازی یزد از کدام شهر های ایران سفارش بیشتری دریافت می کند؟ آیا کسب و کار‌های شهر تهران نیز از این کارتن سازی، جعبه مقوایی و کارتنی می خرند؟ مهم ترین دستگاه‌های مورد نیاز یک کارتن سازی کدامند؟ و چه مدل جعبه مقوایی و کارتنی در کارخانه جعبه سازی یزد با این ماشین آلات تولید می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و فهمیدن روش کار کارتن سازی های یزد تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

آیا کارخانه کارتن سازی در یزد نیاز است؟

پیش از شروع، بهتر است بدانید، یزد پس از تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و غیره شانزدهمین شهر پرجمعیت‌ ایران است که می توان گفت از آنجایی که به عنوان یکی از قطب های فرهنگی و اقتصادی ایران شناخته می‌شود، بنابراین، خرید و فروش زیادی در این استان مهم و تاریخی امکان پذیر است. در مورد مناطق صنعتی استان یزد میتوان به منطقه صنعتی شماره 2 تفت، اردکان، بافق و غیره اشاره کرد که در طول سال‌ها، صنایع مختلفی در این شهرک های صنعتی شروع به کار کرده اند که یکی از آنها مربوط به حوزه تولید کارتن می‌باشد که جعبه های کارتنی، مقوایی با کیفیت را با انواع روش چاپ می‌سازند.

انواع نمونه جعبه و کارتن بسته بندی

خرید و فروش هر کالایی به یک بسته بندی با کیفیت نیاز دارد تا در طول مسیری که همراه مصرف کننده است یا درون یک کامیون بزرگ با سایر بسته بندی ها، حفظ و از آن به خوبی نگهداری شود. با این وجود هر چقدر میزان جمعیت بالاتر باشد مقدار تقاضا بیشتر است.

کارتن سازی های یزد چقدر از شهرهای دیگر سفارش دریافت می کند؟

یزد از شمال غرب به استان اصفهان، از شمال شرق به استان خراسان رضوی، از شرق به استان کرمان و از جنوب غربی به استان فارس نزدیک است. از آنجایی که شهر‌های مجاور استان یزد، همگی جزء پر جمعیت‌ترین شهر های ایران به شمار می روند و روزانه چندین کسب و کار جدید در این شهر‌ها و حتی خود یزد شروع به فعالیت می کنند، برای بسته بندی کالا و محصولات خود به یک بسته بندی با کیفیت نیاز دارند.

لازم است بدانید که جمعیت شهر های مجاور یزد، روی هم 3 میلیون نفر است، میخواهیم از شما بپرسیم آیا کارخانه های جعبه سازی واقع در این شهر ها می‌توانند جوابگوی تقاضای تمام کسب و کار هایشان باشند؟

بسیار دیده شده که به دلیل قیمت متفاوت تولید کارتن در شهر های پرجمعیت، کسب و کار ها از کارتن‌های دست دومی که کیفیت مناسبی ندارد و به راحتی با هر ضربه ساده‌ای باعث آسیب دیدن محصول می شوند، استفاده میکنند که اینکار فقط باعث افت فروش این کسب و کار ها خواهد شد. اما کسب و کار هایی هم هستند که از کارخانجات دیگری مانند کارخانه کارتن سازی یزد که هر روزه در پی ساخت و تولید بسته بندی های کلاسیک، فانتزی و لاکچری هستند، سفارشات خود را خریداری و با تکنیک های چاپ مدرن خیلی زود به فروش انفجاری رسیده اند.

معرفی: باشگاه مشتریان کارتن سازی آوین پک را ببینید

اگر جزء آن دسته از مخاطبانی هستید که در شهر یزد ساکنید و قصد دارید به شغل کارتن سازی روی آورید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیزی معضلات این صنعت را در شهر خود بررسی و سپس اگر آمادگی لازم برای در زمان روبرو شدن را در خود دیدید میتوانید این شغل را شروع کنید.

معروف ترین کارخانجات کارتن سازی‌ استان یزد

تاسیس کارخانه کارتن سازی به هیچ عنوان ساده نیست. به شهر یزد نگاهی بیاندازید که چقدر برای راه اندازی کارخانجات جعبه سازی و کارتن سازی خود حساسیت به خرج می دهد. فکر میکنید چرا؟

قطعا جواب شما هم نزدیک به ما خواهد بود، صنعت کارتن سازی روزانه در حال گسترش است و کسب و کار هایی که به این صنعت مربوط هستند، چم و خم کار به خصوص در زمینه تشخیص کارتن با کیفیت از بی کیفیت را یاد گرفته اند. به همین دلیل است که تمام کسب و کار های شهر یزد، تولید کارتن مورد نیاز خود را به کارخانجات کارتن سازی با تجربه همچون آنهایی که در ادامه نام خواهیم برد می‌سپارند.

  • یزد باکس
  • کارتن نفیس
  • برازمان کارتن
  • تک کارتن
  • کارتوپیچ

با سابقه موفق عرضه کارتن‌های متنوع و با کیفیت کارخانجات کارتن سازی یزد در قسمت بالا، همواره هدف آنها ارائه‌ی با کیفیت ترین محصول با مناسب‌ترین قیمت در کوتاه ترین زمان است.

آشنایی با دستگاه‌های کارتن سازی

دستگاه های مختلفی وجود دارند که کار را برای خط تولید کارتن‌سازی ها و جعبه سازی‌های سراسر دنیا آسان تر کرده اند که بعضی از این دستگاه ها عبارتند از:

کارتن سازی یزد

دستگاه فلکسو

دستگاه فلکسو یکی از ضروری ترین دستگاه هایی است که هر کارتن سازی برای انجام عملیات چاپ روی جعبه های کارتنی و مقوایی به آن نیاز دارد. شیوه کار این دستگاه به صورت مستقیم است، به طوری که رنگ و طرح مشتری از اتاقک رنگ روی کلیشه چاپ منتقل و سپس روی کارتن چاپ می گردد.

دیدنیها: فیلم تولید کارتن مادر با چاپ فلکسو

اگر سری به کافه دیسا، کافه دات، کافه خانه دوست و دمی بار یزد بزنید، خواهید دید که انواع جعبه پیتزاهای این کافه‌ها با چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی ساخته می‌شوند.

خبر: کارتن بسته بندی در کمکهای بشر دوستانه جنگ غزه و اسرائیل چقدر مفید بود؟

با دستگاه فلکسو، دیگر نیازی به دستگاه برش به طور جداگانه نیست، یعنی این دستگاه به طور همزمان امکان آن را با فعال نمودن قسمت روتاری آن، هم کار چاپ و هم برش را یکجا انجام دهد.

دستگاه لمینت

از دستگاه لمینت در تکنیک چاپ افست بکار گرفته می‌شود، به طوری که نوشته ها و نقش و نگاره‌های مد نظر مشتری بر سطح یک پوستر مقوایی خوش رنگ (با هر رنگی) چاپ شده و از طریق چسب های مخصوص دستگاه لمینت روی ورق کارتنی چسبانده می‌شوند. مرحله برش خوردن کارتن دقیقا بعد از خشک شدن ورق آن، انجام می گیرد. همچنین، روی کارتن لمینتی علاوه بر فرآیند لمینت، می‌توان از خدمات پس از چاپ مانند روکش سلفون، پوشش یووی، ورنی، طلا کوب یا نقره کوب نیز استفاده کرد.

دانستنی‌ها: هوش مصنوعی و تاثیر آن در کارتن سازی و تولید جعبه بسته بندی

دستگاه لمینت به نسبت دستگاه فلکسو طیف گسترده‌تری از رنگ ها را گسترش و جلوه گری بهتری به طرح های روی بسته بندی می‌دهد. اکثریت کارتن‌های صادراتی از نوع کارتن لمینتی هستند.

دستگاه لب چسب

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، از آن برای چسب کاری، فرم دهی و به هم چسباندن لبه کارتن‌ها استفاده می‌شود. با دستگاه لب چسب می‌توان لبه انواع جعبه ها از قبیل: مقوایی، کارتنی، جعبه های لمینت و غیره را بهم چسباند.

روش کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا لبه های کارتن چسب کاری می شود و بعد از رد شدن از غلتک و تسمه های دستگاه، لبه های کارتن پرس شده و ورق مورد نظر شکل یک کارتن را به خود می گیرد.

کار این دستگاه را میتوان به صورت دستی با یک فرچه رنگ و تحت فشار قرار دادن محل هایی که آغشته به رنگ شده اند تا 15 دقیقه را انجام داد. در این حالت دستی اگر از کیفیت بگذریم، سرعت انجام حدودا 1 پنجم به نسبت دستگاه کمتر است.

مرتبط‌ترین ها: انواع دستگاه های کارتن سازی از آشنایی تا مهمترین ها

دستگاه منگنه زن

شکل ظاهری این دستگاه شبیه به چرخ خیاطی است و می توان با آن تعداد منگنه های هر قسمت کارتن را تنظیم کرد. اگر لبه کارتن های بزرگ و صادراتی را با دستگاه لب چسب، بچسبانید، ممکن است در مسیر های طولانی و گرما سرما به راحتی باز شوند، به همین دلیل برای این گروه از کارتن ها همیشه از دستگاه منگنه زن که منگنه هایش به راحتی قابل باز شدن نیستند، استفاده می‌شود.

انواع کالاهایی که به جعبه و کارتن‌ مقوایی نیاز دارند

کارتن سازی یزد با بررسی نیاز مشتریان داخلی و خارجی خود، نوع محصول و موارد دیگر، بهترین بسته بندی مقوایی و کارتنی را برای انواع محصولات تولید می‌کند که عبارتند از:

  • انواع میوه و صیفی جات
  • محصولات کشاوری و گلخانه‌ای
  • آجیل و خشکبار
  • خرما
  • شیرینی جات
  • مواد غذایی
  • لوازم آرایشی و دارویی
  • کارتن پستی
  • کارتن اسباب کشی
  • کالاهای روشنایی
  • و غیره

به غیر از دسته بندی های نام برده، بسته بندی سوغات هر شهر ویژگی خود را دارد. شهر یزد هم دارای کالاهایی متناسب با شهر خود است که به عنوان سوغات آن شهر از آنها یاد میشود و لازم است طراحی آمیخته با فرهنگ آن شهر در طرح گرافیکی آن درج گردد.

محاسبه قیمت جعبه و کارتن بسته بندی

جمع بندی

در جمع آوری این محتوا هدف اصلی بررسی پتانسیل و میزان نیاز شهر یزد به بسته بندی بود و در کنار آن سعی شد تا مخاطبین عزیز را کمی با دستگاه ها و شغل کارتن سازی آشنا نماییم. امیدواریم در راستای هدفی که داشته ایم قدم موثری برداشته باشیم.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *