خبر

کارتن سازی در قم چقدر نیاز است و به چه موضوعاتی بستگی دارد؟

کارتن سازی قم

کارتن سازی در قم به دلیل فاصله‌ی یک ساعت و نیمه با تهران، تا چه میزان از نیاز کسب و کار‌های داخل پایتخت برای سفارش کارتن را پوشش داده است؟ مگر کارتن سازی قم از چه مواد اولیه‌ای در خط تولید کارتن های خود استفاده می کند که از شهر های همجاورش همچون: اصفهان، اراک، سمنان و تهران نیز سفارش قبول می‌کند؟ قم یک میلیون و اندی جمعیت دارد و همان طور که مستحضرید همه به هر علتی برای بسته بندی محصولات خود به یک کارتن با کیفیت نیاز دارند، پس آیا میتوان گفت که تاسیس کارخانه کارتن سازی در قم، شغلی بسیار سود آور است؟ از آنجایی که قم، پایتخت فرهنگی و مذهبی کشور است، بنابراین مسافر های خارجی زیادی برای بازدیدِ این شهر، به قم سفر می‌کنند که اکثر آنها بیزینس من هستند، توریست محور بودن یک شهر مذهبی چقدر در خرید کالا و در نهایت نیاز بسته بندی را افزایش میدهد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و بیشتر تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

درصد نیاز قمی‌ها به کارتن

بیش از 80 درصد از کسب و کار‌های کل دنیا از جعبه‌های کارتنی و مقوایی برای بسته بندی محصول و کالاهای خود استفاده می کنند، زیرا این پک ها دارای مزایای زیادی از جمله: سبک وزن بودن، تولید آسان و سریع، فضای نگهداری ایمن، ویژگی تجدید پذیری بالا، ارزان قیمت بودن و غیره می‌باشند.

کلانشهر قم به عنوان مرکز استان قم و شهرستان قم، به عنوان هفتمین کلانشهر پر جمعیت ایران دارای یک میلیون و پونصد هزار نفر جمعیت است که کل این آمار برای بسته بندی میوه و صیفی جات، مواد غذایی و خشکبار، پوشاک، هنر های سنتی، ظروف شیشه‌ای، وسایل آرایشی و بهداشتی، اسباب و اثاثیه و غیره خود نیاز به یک بسته بندی با کیفیت دارند.

بیشتر بدانید: راه اندازی کارخانه کارتن سازی به چه مواردی نیاز دارد؟

20 سال قبل، مردم قم برای بسته بندی محصول و کالاهای خود دو راه بیشتر نداشتند، راه اول استفاده از کارتن های دست دوم بود که این کارتن ها همانطور که از نامشان پیداست، دوام مورد قبولی ندارند و به راحتی با هر آسیبی، حتی یک ضربه عادی، باعث آسیب دیدن کالای درون خود می‌شوند.

انواع نمونه جعبه و کارتن بسته بندی

راه دوم، سفر کردن با هدف خرید کارتن بود. همانطور که میدانید قبلتر وسیله حمل و نقل سریع یا ارزان وجود نداشت و کسب و کار ها مجبور بودند مسافت 120 کیلومتری تا کارخانجات کارتن سازی پایتخت را به هر سختی طی کنند، اما روز به روز با افزایش تقاضای خرید کارتن، کارتن سازی های زیادی امروزه عضو هر گروهی، از صنعت خودروسازی گرفته تا صنعت داروسازی را میتوانند با توجه به نیاز مشتریان خود انواع کارتن های سینگل فیس ( دولایه)، سه لایه، پنج لایه، هفت لایه و سایر جعبه های مد نظرشان را از یکی از جعبه سازی هایی داخلِ شهر قم، که در ادامه نام خواهیم برد سفارش دهند.

انواع کارتن سازی قم

  • هماپک
  • الماس کارتن
  • فیدار فردا
  • شهاب کارتن
  • کارتن توکل

تامین مواد اولیه کارتن قم

تمام جعبه های کارتنی و مقوایی کارتن سازی قم قابل بازیافت هستد، چرا؟ دلیل آن این است که زندگی هر دو بسته بندی از درختان آغاز می شود. به طور معمول، درختانی که برای تولید جعبه‌های مختلف کارتن سازی قم استفاده می‌شوند، درختان دارای چوب نرم مانند درخت کاج و صنوبر هستند. دلیل انتخاب این دو درخت این است که به دلیل بافت محکمی که دارند، جعبه‌های تولیدیشان دارای استحکام بسیار فوق العاده ای می‌باشد. تولید کنندگان کارتن در قم همیشه درخت‌هایی را انتخاب می‌کنند که داخل جنگل های مدیریت شده هستند. یعنی، وقتی یک درخت قطع می‌شود، برایش یک جایگزین کاشته می شود تا اکوسیستم جنگل آسیب نبیند.

دانستنی ها: دستگاه های کارتن سازی و ماشین آلات جعبه سازی را بشناسید

البته، همیشه برای هر کاری، حتی تولید کارتن نیز یک گزینه دومی وجود دارد. برخی کارتن سازی ها از ضایعات کارتنی برای تولیدِ خمیر کاغذ استفاده می کنند و سپس این خمیر کاغذ داخل دستگاه‌ها و ماشین آلات مدرن به جعبه های کارتنی و مقوایی تبدیل می‌شود که در برابر هر آسیبی مقاوم می‌باشد. پس از اینکه هرکدام از این جعبه‌ها برای مصارف مختلف در داخل و خارج از کشور استفاده و سپس دور انداخته شدند، دوباره میتوان آنها را بازیافت و چرخه ای مداوم از تولید کارتن ایجاد کرد.

ظرفیت سفارش گیری کارتن در قم

از آنجایی که صنعت بسته بندی روز به روز به سمت منفرد شدن، می رود، یعنی دیگر مثل قبل نمیتوان میخ‌های مختلف، میوه های متنوع و حتی پوشاک را تنها در یک بسته بندی قرار داد و برای هر محصول یک بسته بندی جدا و مخصوص به نسبت نوع و جنس آنها تولید می‌شود. بنابراین، با افزایش انواع بسته بندی، تاسیس روزانه ی چندین کسب و کار مختلف که همگی نیازمند جعبه کارتنی و مقوایی منحصر به فرد هستند و همچنین موضوع برندینگ و فروش که این روز‌ها بسیار پر اهمیت شده، تقاضا برای کارخانه کارتن سازی که ظرفیت سفارش گیری آن بتواند پاسخ خوبی به نیاز های کسب و کار های مختلف را بدهد، افزایش یافته است.

خواندنی ها: کارتن سازی در اصفهان چقدر نیاز است و مهم ترین ها کدامند؟

همانطور که قبلتر گفتیم قم با شهر های تهران، اراک، سمنان و اصفهان مجاورت دارد، به همین دلیل این شغل بعد از بروز کردن وسایل و ماشین آلات خط تولید خود، بکار گیری تکنولوژی پیشرفته و استفاده از حمل و نقل سریع، علاوه بر آماده کردن سفارشات کسب و کار های داخل خود قم، از شهر های مجاور نیز سفارش دریافت می کند.

میزان اهمیت جعبه سازی برای کالا

کارتن سازی در قم

به بیان ساده، قدرت دید هر فرد، بر تصمیم گیری او برای خریدن یا نخریدن یک محصول تاثیر مستقیم دارد. یعنی، اگر کارتن های بسته بندی قم تمام مراحل تولید خمیر کاغذ، تولید جعبه مقوایی یا کارتنی، دایکات و خط چاک، چاپ فلکسو و افست، خدمات چاپ، لب چسب و منگه و غیره را به درستی انجام دهد، میتواند به کسب و کار های مختلف کمک کند تا بعد از بسته بندی محصولاتشان و سپس قرار دادن آنها در هر فروشگاهی خیلی زود به فروش انفجاری برسند.

در روانشناسی انسان ها آمده که رنگ و یک المان جذاب، تاثیر بسیاری زیادی بر علاقه مند کردن او به پک کالا و در نهایت به خود محصول که سپس خرید انجام میشود. کارتن سازی قم با ارائه خدمات چاپ افست و فلکسو با قیمت مناسب، به کسب و کار‌ها کمک می کند تا کالای خود را در ذهن مخاطب تثبیت کرده و همیشه اولین انتخاب آنها باشند.

محاسبه قیمت جعبه و کارتن بسته بندی

البته، چاپ افست به دلیل برجسته بودن نتیجه چاپ و محدودیت نداشتن طیف رنگی اش، همیشه شیوه چاپ مورد علاقه مشتریان بوده، که تا 5000 عدد جعبه و کارتن لمینتی را برای آنها با قیمت مقرون به صرفه ای آماده می کند. انواع جعبه و کارتن های تولید شده در کارتن سازی قم با چاپ مختلف عبارتند از:

  • انواع میوه و صیفی جات
  • محصولات کشاوری
  • آجیل و خشکبار
  • خرما
  • شیرینی جات
  • لوازم الکتریکی و الکترونیکی
  • مواد غذایی
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • مواد شوینده
  • و غیره

چگونگی سفارش کارتن در قم

اگر میخواهید تولید بسته بندی های خود را به کارتن سازی در قم بسپارید، قبل از هر چیز میتوانید در وبسایت کارخانه کارتن سازی آوین پک در خصوص مراحل مختلف تولید کارتن و جعبه های مقوایی مطالعه نمایید و یا اینکه از کارشناسان فروش مشاوره رایگان دریافت کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش نمایید تا بهترین انتخاب را به قیمت خرید کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *