وبلاگ

جعبه بالشتی و انواع کاربردهای آن در بسته بندی

جعبه بالشتی

جعبه بالشتی در دسته انواع مدل های بسته بندی مقوایی قرار می‌گیرد و برای پک کردن یکسری کالاها و محصولات خاص گزینه مناسبی است. در تولید این نوع جعبه، مقواهای مختلفی به کار گرفته می‌شود که یکی از انواع آن‌ها مقوا گلاسه و کرافت است. با ما باشید تا اطلاعات جزئی‌تری در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

جعبه بالشتی چیست؟

مدل و فرم کلی این جعبه تا حدودی مشابه با جعبه های تخت و مسطح است. در واقع طول و عرض و ارتفاع چندانی ندارد و بیشتر برای بسته بندی محصولاتی با ابعاد کوچک کاربرد دارد. به این جعبه ها، پاکت بالشتی یا پیلو پک هم گفته می‌شود و به نوعی نام‌های دیگر آن محسوب می‌شوند.

دانستنی ها: نمونه جعبه و کارتن های بسته بندی بازار داخلی و صادراتی انواع کالا و محصولات

جعبه های بالشتی هم به صورت سفارشی و هم به صورت آماده یا خام در بازار موجود هستند. با این تفاوت که در جعبه های بالشتی سفارشی تمامی طراحی هایی که در نظر دارید قابلیت اجرا و چاپ دارند اما در نمونه های آماده هیچ گونه طرح خاص یا بهتر بگوییم طرح اختصاصی وجود ندارد. در جعبه های سفارشی ما به نوعی یک تراکت یا بیلبورد تبلیغاتی منحصر به کالا یا کسب و کار را طراحی می‌کنیم.

طرح اختصاصی شامل اسم برند یا لوگو یا هر نوع شعار تبلیغاتی مرتبط با کسب و کارتان است که می‌تواند بر روی جعبه چاپ گردد. بخش دیگری در صنعت چاپ وجود دارد که با نام های خدمات چاپ و یا پوشش چاپ وجود دارند که در جهت زیبا سازی جعبه مدنظر بسیار تاثیر گذار هستند.

انواع کاربردها بسته بندی بالشتی

از این نوع بسته بندی برای پک کردن بسیاری از محصولات استفاده می کنند، از جمله:

  • محصولات کادوئی کوچک و تزئینی
  • روسری
  • عطر های کوچک
  • اکسسوری دخترانه مثل، گردنبند، انگشتر، گوشواره و …
  • جوراب، تیشرت
  • لباس زیر زنانه
  • لوازم تحریر
  • لوازم آرایشی
  • لوازم جانبی گوشی موبایل
  • جعبه بسته بندی عینک

به طور کلی باید گفت ضخامت یا گرماژ مقواهایی که در تولید این نوع جعبه بسته بندی استفاده می‌شود چندان زیاد نیست که بتوانیم کالاهایی با وزن زیاد را در داخل آن قرار دهیم. بنابراین جعبه بالشتی بهترین گزینه برای بسته بندی وسیله‌های با ابعاد و وزن نسبتا پایینی هستند.

مرتبط بخوانید: جعبه یا کارتن بسته بندی عینک با نمونه عکس در آوین پک

انواع مقوا برای تولید جعبه بالشتی

مقواهایی که عمدتاً برای تولید این نوع جعبه به کار گرفته می‌شوند، موارد زیر هستند:

  • گلاسه
  • کرافت
  • ایندربرد
  • پشت طوسی
  • فابریانو
  • و …

خواندنی: انواع مقوا در صنعت چاپ و بسته بندی را بیشتر بشناسید

ابعاد مختلف جعبه بالشتی

جعبه های بالشتی در ابعاد مختلف قابل تولید است. به همین دلیل در صورتی که قرار باشد این جعبه به شکل سفارشی تولید گردد حتماً در روند ثبت سفارش ابعاد محصولی که قرار است در آن بسته بندی گردد پرسیده خواهد شد تا ابعاد نهایی تعیین گردد.

جعبه بالشتی مدرن و جدید

جعبه بالشتی مدرن و جذاب

برای این که طراحی های خاصی روی جعبه پیاده شود از تکنیک های مختلفی در جعبه سازی برای این طراحی ها استفاده می‌گردد. همان طور که در بالا هم اشاره شده، خدمات چاپی از جمله اقداماتی هستند که باعث می‌شوند جعبه بسیار مدرن و جدید باشد.

برای مثال روکش سلفون یا پوشش یووی و سایر خدمات چاپ مثل طلاکوبی از جمله خدماتی هستند که روی این جعبه ها انجام می‎‌شوند.

گاهی نیز برای حمل کردن ساده این نوع جعبه از دسته های کنفی روی آن استفاده می‌شود. این دسته امکان حمل و نقل ساده را فراهم می‌کند. گاهی هم بندها یا نوارهای کنفی دور این جعبه می‌پیچند تا درب آن باز نشود.

بیشتر بدانید: روکش سلفونی چاپ و انواع آن ( مات، براق و مخملی )

حداقل تیراژ قابل سفارش

در شرکت های کارتن سازی مختلف حداقل تیراژ برای تولید انواع جعبه های کارتنی و مقوایی متغیر است. به همین دلیل نمی‌توان عددی ثابت را اعلام کرد که در تمامی انواع شرکت‌ها صدق کند. اما در شرکت آوین پک حداقل تیراژ برای تولید جعبه مقوایی و کارتنی برای رسیدن به قیمت تمام شده ای که صرفه اقتصادی داشته باشد، 1000 عدد براورد شده است.

قیمت خرید جعبه بالشتی

همانطور که در بخش‌های مختلف این مقاله به جعبه بالشتی پرداختیم روشن گردید که این جعبه در انواع طراحی ها، با چاپ های مختلف، مقواهای متفاوت و در ابعاد متغیری تولید می‌شود. طبیعی است که تمامی این عوامل از مدل چاپ گرفته تا ابعاد محصول در محاسبه هزینه های نهایی دخیل خواهند بود. در نتیجه نمی‌توان برای تمامی انواع آن‌ها هزینه‌ای ثابت در نظر گرفت.

زمانی که مشتریان به شرکت های چاپ و بسته بندی سفارشاتی را ارائه می‌کنند، در همان مرحله ابتدایی بعد از روشن شدن ویژگی‌های جعبه مدنظر، هزینه‌های نهایی برای افراد محاسبه خواهد شد. بنابراین در مرحله ثبت سفارش هزینه به شما اعلام می‌گردد.

استعلام قیمت آنلاین جعبه مقوایی

مدت زمان تحویل سفارش

یکی از دغدغه‌هایی که مشتریان هنگام سفارش دارند این است که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا سفارشات‌شان را دریافت کنند. در این شرایط مدیران بخش فروش بر حسب عواملی همچون مدت زمان تامین مواد اولیه، آماده سازی ابزارآلات تولید مثل زینک یا کلیشه، طراحی چاپ و حجم سفارشات تاریخی را به شما اعلام خواهند کرد. به همین دلیل نیاز است که در همان هنگام تاریخ را جویا شوید.

در حالت کلی مدت زمان کوتاهی برای تحویل سفارشات مشخص خواهد شد تا مشتریان بتوانند محصولات خودشان را در سریع‌ترین زمان به بازار عرضه کنند. در نتیجه در خصوص زمان تحویل مشکلی برای سفارش دهندگان وجود نخواهد داشت.

خاتمه

در این مقاله نوعی جعبه بسته بندی را به نام بالشتی معرفی کردیم که شاید کمتر شناخته شده باشد. در صورتی که محصولات کوچک با وزن و ابعاد کمی دارید این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید از این نوع جعبه بسته بندی استفاده کنید. برای دریافت مشاوره‌های بیشتر با ما تماس بگیرید.

اگر با مدل های جعبه و کارتن بسته بندی انواع کالاها و محصولات آشنا نیستید از شما دعوت میکنیم تا از کارخانه و سالن نمونه کارهای گروه تولید آوین پک دیدن نمایید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
author-avatar

درباره زهرا خمسه

واژه‌ها، جذاب‌ترین اسباب‌بازی دنیا هستند. دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا این فرصت رو برام فراهم کرد از طریق بازی کردن با واژه‌ها جهان تازه‌ای رو تجربه کنم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *