بسته بندی, وبلاگ

کارتن بسته بندی صیفی جات | فروش انواع جعبه میوه و صیفی جات

بسته بندی صادراتی صیفی جات

کارتن بسته بندی صیفی جات استاندارد و با کیفیت از عوامل مهم هستند که ارزش کالا را بالاتر می‌برند. از آنجایی که صیفی جات و هم چنین سبزیجات به کشورهای دیگر صادر می‌شوند طراوت و تازگی آن‌ها حائز اهمیت است به گونه‌ای که سبزیجات و صیفی جاتی که از بسته بندی بهره‌مند نیستند و به صورت فله ای توزیع میشوند از نظر بهداشتی تائید نشده و متقاضی ندارند.

صیفی جات

امروزه مصرف میوه، سبزیجات و صیفی جات بسیار افزایش یافته است زیرا این نوع محصولات از ارزش غذایی بالایی همانند: فیبر، پروتئین، آهن و غیره داشته و برای بدن بسیار مفیدند. صیفی جات شامل: خیار، گوجه، هویج، کدو، کلم، بادمجان، کرفس و… میباشد که هر یک خواص دارویی متفاوتی دارند و برای مصارف گوناگونی استفاده میشوند. کسانی که از رژیم غذایی متعادلی در زندگیشان پیروی میکنند چنین محصولاتی در منوی غذایشان موجود میباشد و در هفته چند باری را به خوردن صیفی جات و سبزیجات تازه اختصاص میدهند مثل کرفس که برای لاغری بسیار مفید است و کسانی که قصد کاهش وزن دارند مصرف کرفس و آب کرفس به آنها توصیه میشود، پس تازه بودن این محصولات بسیار مهم بوده و ارزش غذایی آنها را تعیین میکند اگر بخواهید میوه صیفی جات سالم را مصرف کنید باید به بودن و نوع بسته بندی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

بخوانید: کارتن فلفل دلمه + عکس نمونه جعبه تلسکوپی و لمینتی

بسته بندی های کارتنی

کارتن یکی از رایج ترین نوع بسته بندی است که از دیرباز برای انواع و اقسام محصولات مورد استفاده قرار میگرفت و امروزه نیز به همان اندازه مصرف میشود که در زمینه سبزی و صیفی جات نیز بهترین نوع بسته بندی، کارتن میباشد زیرا در بخش صادرات بسیار خوب عمل کرده است. با شرایطی که بر کره زمین حاکم شده است و با تولید و مصرف روز افزون پلاستیک و مضرات آن کشورهای متعددی از این نوع بسته بندی راضی نبوده و خواستار ورود به کشورشان نیستند. حال پک های کارتنی و مقوایی با قابلیت تجزیه پذیری بسیار بالا توانسته اند در دل مصرف کنندگان جا باز کرده و طرفداران بسیاری را از تولید کننده تا مصرف کننده را شامل میشوند.

کارتن صادراتی صیفی جات

مزایای پک های کارتنی

بسته بندی های کارتنی با تحمل وزنی که دارند میتوانند برای صادرات استفاده شوند، زیرا محصولاتی همانند سبزیجات و صیفی جات برای حمل و نقل مدت زمان طولانی تری، به طوری که بر روی هم قرار گرفته اند، در کانتینر ها سپری میکنند. این جنس از بسته بندی از له شدگی محصولات جلوگیری کرده و مرجوعیت آنها را به حداقل میرسانند و میتوانند فروش خوبی را در صادرات به خود اختصاص دهند.

سبکی و قابل حمل بودن پک های کارتنی در نقل و انتقال بسیار عالی عمل میکنند و باعث تسهیل در روند آن میشوند. هم چنین در کنار چنین ویژگی هایی استفاده از طرح و رنگ بر روی کارتن صیفی جات حائز اهمیت است که کارتنها دارای این خصوصیت میباشند. تولیدکنندگان با توجه به ویژگی های بازار هدف میتوانند از کارتن های بدون چاپ و ساده مانند کارتن فلکسویی که با چاپ فلکسو تولید می‌شوند، استفاده کنند. کارتن لمینتی با برخورداری از انواع طرح و رنگ، نوع محصول شما را به خوبی نشان داده و نتیجه ی فروش محصولات شما را تغییر دهند و به گونه ای باعث سود دهی بیشتر شوند. کارتن های لمینتی با چاپ افست تولید شده و امکانات چاپی بیشتری را در اختیار تولید کنندگان و مشتریان قرار می دهند.

جعبه صادراتی صیفی جات

انواع بسته بندی صیفی جات

شاید بسته بندی های چوبی را نیز در زمینه بسته بندی صیفی جات مشاهده کرده باشید، این نوع بسته بندی ها برای مصارف متعدد استفاده میگردند اما با قیمتی دو برابر نسبت به پک های کارتنی، هزینه ی اضافی را به تولید کننده تحمیل میکنند. صیفی جاتی همانند: کدو، خیار، گوجه فرنگی، خربزه، هندوانه و غیره بعد از برداشت می بایست درون بسته بندی های مناسبی قرار گرفته تا به بازار عرضه شوند و برای این نوع محصولات معمولا از کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه استفاده می‌شود که با توجه به مقاومت و استقامتی که دارند می‌توانند محصول مورد نطر را بدون هیچ آسیبی به دست مشتری برسانند.

در روند جعبه سازی کارتن بسته بندی انواع صیفی جات مدل هایی وجود دارد که تولید کنندگان بر حسب نوع محصول و نیاز مشتریان یکی از آن ها را انتخاب می کنند.

از مهم ترین انواعی که در تولید کارتن بسته بندی و جعبه های مقوایی به کار گرفته می‌شوند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

کارتن سبدی دسته دار: این مدل جعبه نسبت به سایر انواع مدل ها رایج تر است و کاربرد زیادی دارد. زیرا که بدون درب طراحی شده و جریان هوا مابین صیفی جات به درستی اتفاق خواهد افتاد.

جعبه زیره و رویه یا تلسکوپی: این جعبه دو تکه ای است که بخش کفی از درب آن جداست. این جعبه در موارد خاصی برای بسته بندی محصولاتی همچون موز و به عنوان کارتن موز یا کارتن فلفل دلمه مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی جعبه های کارتنی دارای انواع مدل ها هستند که در شیوه باز و بسته بندی درب با هم تفاوت هایی دارند. اما تمامی مدل ها در حیطه بسته بندی تمام انواع محصولات کاربرد ندارند. برای مثال جعبه کیبوردی، جعبه دسته دار یا استند کارتنی نیز از دیگر انواع مدل ها هستند که در بسته بندی میوه و صیفی جات کاربرد چندانی ندارند.

برای بهبود این جعبه ها از جهت ظاهری نیز روی آن ها انواع خدمات چاپ اعمال می گردد تا بتوانند ظاهری شکیل تر به آن ها ببخشند.

در مدل های مختلف کارتن بسته بندی نوع برش کارتن و مقوا نیز با هم تفاوت هایی دارند و باعث می شوند جعبه ها ویژگی های متمایزی از هم داشته باشند. مثلاً جعبه کارتن دایکاتی با کارتنی که با برش خط و چاپ تولید شده است تا حد زیادی تفاوت دارند.

بخوانید: کارتن بادمجان صادراتی با بیش از ۲۰ نمونه بادمجان چیده شده و خالی در جعبه

کارتن هویج

هویج یکی دیگر از صیفی جاتی است که به کشورهای دیگر صادر میگردد. یک بسته بندی مناسب برای میوه و صیفی جات می بایست به گونه ای طراحی شود که میوه و صیفی جات را تازه و سالم به دست مصرف کننده و مشتریان برساند. این بسته بندی ها در اندازه و شکل های گوناگون یافت میشوند و بسته به نیاز مشتری و مقدار حجمی که قرار است کارتن را از محصول پر کنند، در انواع کارتن 3 لایه و کارتن 5 لایه به تولید میرسند.

از آنجایی که قرار است هویج صادر گردد، بسته بندی های آن می بایست مقاوم و مستحکم باشند تا از انباشته شدن کارتنها بر روی یکدیگر باعث خرابی و له شدن محصول نگردد. یکی از ویژگی های مهمی که تولیدکنندگان صادراتی بدان توجه می‌کنند یک طراحی مناسب برای بسته بندی هایشان است. محصولات صادراتی به گونه ای معرف برند شما میباشند، پس از نظر شکل ظاهری باید زیبا و جذاب باشند.

بیشتر بخوانید: اهمیت بسته بندی در صادرات کالا

قیمت کارتن صیفی جات

بهتر است قبل از سفارش و خرید بسته بندی مخصوص سبزی و صیفی جات ابعاد مورد نظر خود را مشخص کرده و عنوان کنید. ذکر کردن ابعاد (طول،عرض و ارتفاع)، جنس ورق و طرح و چاپ موردنظر در محاسبه دقیق قیمت کارتن بسته بندی الزامی اند. توصیه می‌شود برای تولید بسته بندی های صیفی جات از تیراژهای بالاتر استفاده کنید زیرا هزینه مقرون به صرفه‌تری را نسبت به تیراژهای پایین دارند.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

سوالات متداول

عوامل وابسته در محاسبه قیمت کدامند؟ عواملی همچون ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)، نوع ورق انتخاب شده و طرح و چاپ مورد نظر همگی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت تمام شده می‌باشند.

مزیت بسته بندی های کارتنی برای صیفی جات چیست؟ پک های کارتنی با وزن سبک، تحمل اجسام سنگین را داشته و از له شدگی آنها جلوگیری میکنند هم چنین با قابلیت چاپ بالا در انواع جعبه های لمینتی برای صادرات تولید شده و نیز قابلیت بازیافت پذیری خوبی را در محیط زیست از آن خود کرده اند، از این رو پر کاربرد و پر طرفدار محسوب می‌شوند.

انواع بسته بندی های صیفی جات چگونه اند؟ بسته بندی های چوبی نیز در این بخش استفاده میشوند اما با هزینه ی بیشتر نسبت به پک های کارتنی که دارند، متقاضیان زیادی را به خو اختصاص نمیدهند.

کلام آخر

صنایع کارتن سازی آوین پک با بیش از یک دهه تجربه در کنار تیمی متخصص توانسته است جایگاه خوبی را در تولید انواع بسته بندی های صادراتی و جعبه مقوایی پیدا کند. از این رو تولید کننده در زمینه صیفی جات و سبزیجات هستید و سهم انبوهی از کالاهای شما صادر می‌شوند، می‌توانید با گروه فروش در بخش ( تماس با ما ) رتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید و هم چنین برای سفارش پک های مورد نظر خود اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *