وبلاگ

معرفی کارتن و جعبه بسته بندی

کارتن و جعبه بسته بندی

کارتن و جعبه به عنوان یکی از بسته بندی های رایج در بازارهای فعلی و میان افراد مختلف استفاده میشود به دلیل مزایای فراوانی که دارند اکثر تولید کنندگان هم در صنف های داخلی و هم در موارد صادراتی از این نوع بسته بندی برای محصولاتشان استفاده میکنند.

جعبه و کارتن بسته بندی

کارتن و جعبه یکی از متداول ترین نوع بسته بندی برای هر نوع کالایی میباشد به گونه ای که تقریبا در 90 درصد مواقع بسته بندی های دنیا از این نوع جنس هستند. در این مقاله سعی داریم شما را با مزایا و ویژگی های پک های کارتنی و مقوایی بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

بحث کارتن و جعبه بسیار طولانی و مفصل میباشد چرا که از نحوه تولید خمیر گرفته تا جعبه کردن بسته بندی ها روند بسیار مهیجی دارد که برخی علاقه مند هستند که درباره آن مطالبی را بدانند اما گفتن تمامی این نکات در این مقاله نمی گنجد.

شمامی توانید با لینک هایی که در صفحه مشاهده میکنید درباره هریک از مطالبی که عنوان کردیم به صورت جداگانه وارد صفحه مذکور شده و آنرا مطالعه نمایید.

بیشتر بدانید: نحوه تولید جعبه مقوایی

جعبه کارتنی و مقوایی خرما

در نظر داشته باشید کارتن ها انواع متفاوتی دارند برای مثال کارتن تلسکوپی، کارتن دایکاتی، کشویی، درب دارویی، درب قفلی و سایر موارد از انواع کارتن میباشند که برای محصولات متعدد مورد استفاده قرار می گیرند.

با یک نگاه اجمالی به دور و برمان در می یابیم که بیشتر بسته بندی هایی که توسط کارخانه های انواع محصولات استفاده میشود از جنس کارتن و مقواست. این بسته بندی ها هواداران بسیاری دارد و در صادرات استفاده میشود که درباره چرایی این موضوع بیشتر توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید: نحوه تولید کارتن در کارتن سازی

یک کارتن و جعبه بسته بندی مناسب باید نکاتی را راعایت کند تا بتواند به عنوان بسته بندی پر طرفدار رضایت مشتریان را جلب نماید.

اولین نکته ای که بسیار اهمیت دارد، کیفیت پک کالاست. تعیین کیفیت یک کارتن بستگی به مراحل تولید خمیر و ورق آن دارد اگر در تولید کارتن از متریال درجه یک استفاده شده باشد قطعا کارتن و جعبه به تولید رسیده از مرغوبیت بالایی برخورداراست. اما اگر ناخالصی های زیادی داشته و از مواد بازیافتی تشکیل شده باشد، نمی تواند همانند کارتن درجه یک عمل کند.

طراحی بسته بندی

نکته بعدی که میتوان بعد از کیفیت اهمیت زیادی داشته باشد، طراحی جعبه یا کارتن موردنظر است. دو جعبه ای را تصور کنید از لحاظ یکسان نبوده ولی اولی با طراحی مدرن یا خدمات پس از چاپ همانند طلاکوب، سلفون، برجسته سازی نوشته ها همراه است و دیگری به صورت کاملا ساده و بدون هیچ طرح و رنگی در فروشگاه موجود میباشد، مسلما افراد بیشتر به سمت بسته بندی زیبا و خیره کننده اول جذب شده و ترغیب میشوند تا آنرا خریداری کنند.

پس زیبایی تاثیر بسزایی در فروش و بازاریابی بسته بندی دارد. استفاده درست از رنگ ها، به کارگیری تصاویر متناسب با فرهنگ و سلیقه یک ملت، ترکیب بندی درست و چیدمان صحیح تصاویر کنار یک دیگر و موارد دیگر همگی باعث ایجاد یک حس دل نشین خواهد شد که بسیار وسوسه انگیز برای خرید میباشد.

تا کنون برایتان پیش نیامده که وقتی در حال قدم زدن در یک فروشگاه میباشید ناخودآگاه از دیدن بسته بندی محصولی به وجد آیید بدون آن که بدانید درون آن چیست؟

با کمی فکر کردن می بینید که شاید چنین تجربه ای را نسبت به محصولی داشته اید.این حس زمانی اتفاق می افتد که شما از دیدن یک تفاوت زیبا و تکرار نشدنی به وجد آمده اید.

چاپ روی بسته بندی های مقوایی و کارتنی بسیار اهمیت دارد. مثلا در پک های کارتنی معمولا برای زیباتر به نظر رسیدن آن میبایست از فرآیند لمینت که با چاپ افست امکان پذیر است، استفاده کرد. چاپ افست این امکان را میدهد که پک کارتنی شما زیباتر و جذاب تر از چاپ فلکسویی به نظر رسد و مناسب محصولات لوکس در جهت صادرات باشد.

مزایا جعبه و کارتن بسته بندی

ویژگی هایی در بسته بندی های کارتنی و مقوایی وجود دارد که هر یک از آنها را بایکدیگر بررسی خواهیم کرد:

بازیافت پذیر بودن از مهم ترین خصیصه هایی که تولید کنندگان به آن اهیمت میدهند درصد بازیافت بسته بندی محصولاتشان است. کارتن و جعبه عموما از مواد سلولزی و کاغذی ساخته میشود که پس از مصرف به سرعت وارد چرخه بازیافت شده و آسیبی را متوجه محیط زیست نمیکند.

بیشتر بدانید:جعبه سازی مدرن

دومین ویژگی که میتوان به آن اشاره کرد قابلیت چاپی بالای آن میباشد. ماده اصلی تشکیل دهنده کارتن و مقوا کاغذ بوده که تاثیر پذیری بسیار بالایی در برابر رنگ داشته و میتوان ترکیب رنگ های زیبا و متنوعی را بر روی آنها چاپ کرد.

تمامی مطالب گفته شده به گونه ای در راستای معرفی کارتن و جعبه بسته بندی عنوان شد تا شما با آشنایی بیشتر نسبت به این مدل بسته بندی ها، پک های مناسبی را برای محصولات خود انتخاب کنید.

کلام پایانی

در آخر صحبت هایمان لازم است به این نکته اشاره کنیم که با توجه به ویژگی ها و مزایا اینگونه بسته بندی ها شرکت های کارتن سازی زیادی در زمینه چاپ و بسته بندی فعالیت میکنند. اما تولید کنندگان عزیز باید توجه داشته باشند که به کدامیک از آنها اعتماد کرده و سفارش کاری میدهند.

کارتن سازی آوین پک با تجربه بالای یک دهه انواع بسته بندی های کارتنی و جعبه های مقوایی متنوعی را در بخش نمونه کارهای خود دارد. این شرکت با مجموعه ای از افراد پر تلاش، متخصص و صاحب سبک توانسته است رضایتمندی مشتریان زیادی را داشته باشد. شما میتوانید در صورت داشتن تمایل برای ثبت سفارشات خود از واحد فروش (تماس با ما) شرکت راهنمایی لازم را دریافت کنید.

[ثبت امتیاز]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *