جعبه, وبلاگ

کارتن زرشک

کارتن زرشک

کارتن زرشک در دو نوع لمینتی و چاپی تولید میشود. یکی از مناسب ترین بسته بندی ها برای این محصول و بسیاری از خشکبار بسته بندی کارتنی و مقوایی میباشد.چرا که با توجه به ارزش کالا و نیاز به معرفی برند محصول پک های کارتنی و مقوایی با توجه به قابلیت چاپ و مدل های متنوع بسته بندی یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور هستند که اگر محصول به صورت وکیوم شده در آنها قرار گیرند به حفظ تازگی آن کمک خواهد کرد.

زرشک

کارتن زرشک باید دارای ویژگی های خاصی باشد که شایسته ارزش این محصول گران قیمت باشد. ایران بزرگ ترین تولید کننده زرشک در جهان میباشد که تامین کننده 95 درصد زرشک دنیا است. خواص دارویی این ماده خوراکی بر همگان عیان است. زرشک یکی از مواد خوراکی است که برای طعم دادن به غذاهایی همانند زرشک پلو و مرغ استفاده میگردد. خواص دارویی این ماده خوراکی تا حد زیادی به سلامت قلب و عروق و بیماریهای کبدی کمک کرده و دارای دوز بالایی از آنتی اکسیدان ها میباشند و برای پاکسازی و بهبود صفرا از دم کرده آن نیز استفاده میکنند.

جعبه مقوایی زرشک

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

بسته بندی زرشک

از آنجایی که زرشک یکی از کالاهای صادراتی محسوب میشود میبایست به نوع بسته بندی و طراحی جعبه آن دقت ویژه ای گردد. نوع بسته بندی که برای زرشک استفاده میکنند می بایست این محصول را در برابر عوامل و آسیب های خارجی حفظ کند و زرشک تازه و خشک را به دست مصرف کننده برساند. متاسفانه در کشورمان در برخی موارد زرشک به صورت فله ای به فروش میرسد. مسلما از آنجایی که زرشک جزو دسته مواد غذایی قرار میگیرد، بسته بندی آن باید از نوع بهداشتی بوده و محصول دچار آلودگی نشود. از این رو بسته بندی های مقوایی با مقوای ایندربرد (بهداشتی) از متداول ترین نوع بسته بندی ها برای مقادیر فروشگاهی زرشک محسوب میشوند. مشتریان و مصرف کنندگان خارجی توجه ویژه ای به بهداشتی بودن پک ها دارند مخصوصا اگر کالای مورد نظر جزو دسته موادغذایی باشد. پس تولید کنندگانی که در زمینه صادرات فعالیت میکنند، به این موارد بسیار توجه میکنند و اعمال چنین ویژگی هایی برایشان بسیار مهم است.

بیشتر بدانید: بسته بندی محصولات غذایی و نکات مهم در طراحی

انواع بسته بندی زرشک

زرشک در انوع متفاوتی بسته بندی میشود که بیشتر از جنس پلاستیک و مقوا میباشد.

بسته بندی های پلاستیکی: این نوع بسته بندی ها یکی از مرسوم ترین نوعی هستند که برای مواردی همانند زعفران و زرشک استفاده میشوند که علاوه بر ضعف پایداری بسته بندی در مقابل فشار از جذابیت و طراحی خاصی برخوردار نمیباشند و در امر صادرات به ندرت از این نوع بسته بندی استفاده میشود.

کارتن و پک های مقوایی: جعبه های مقوایی با ورق مصرفی ایندربرد از مناسب ترین بسته بندی های زرشک میباشند چرا که به بکارگیری مقوای بهداشتی و جذابیت و زیبایی که در شکل ظاهری دارند جزو بسته بندی های صادراتی به حساب می آیند و در بازرایابی ماده ای همانند زرشک نقش بسزایی دارند. این پک ها میتوانند از نوع کرافت نیز باشند که درب آنها زیپ دار است و به گونه ای طراحی شده که درب آن به راحتی باز و بسته میشود و میتوان از بسته بندی آن مجددا بهره گرفت و برای جابجایی در بین فروشگاه ها کارتن مادرهای آن نیز تولید میگردند که آنها نیز میتوانند دارای چاپ باشند و برای صادرات طراحی شوند.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

طراحی جعبه و کارتن زرشک

کارتن زرشک و جعبه های مقوایی که برای آن تولید میشود باید دارای یک طراحی متناسب با نوع کالا باشند. معمولا برای زرشک از طیف رنگی قرمز به دلیل رنگ خود محصول استفاده میشود. یکی از مدرن ترین سبک هایی که امروزه در بسته بندی و جعبه های محصولات گوناگون به چشم میخورد، داشتن یک بخشی بر روی بسته بندی است که قسمتی از محصول درونی بر روی آن مشخص باشد، این مورد به انتخاب خریدار در خرید محصول کمک می نماید.

همانطور که دیده اید در کشورمان از بسته بندهای پلاستیکی و نایلونی برای خرید و فروش زرشک استفاده میکنند، چرا برای موارد صادراتی آن از پک ها و جعبه های مقوایی بهره میگیرند؟ برای جواب این سوال باید به بررسی ویژگی های پک های کارتنی و مقوایی بپردازیم.

جعبه مقوایی زرشک

داشتن ویژگی هایی همانند وزن سبک، قابلیت چاپ بالا و قدرت تجزیه پذیری خوب و قابلیت بازیافت از مواردی میباشند که طرفداران این نوع بسته بندی را روز به روز افزایش میدهند.

وزن سبک: وزن ناچیزی که این پک ها دارند موجب سهولت حمل و نقل میگردد.

امتیاز چاپ بالا: وضوح و شفافیت تصاویر، طرح و رنگ موجود بر روی بسته بندی باعث شده است در نگاه مشتری جذاب دیده شود. چاپ افست با فرآیند لمینت باعث شده است جعبه های لمینتی در زمینه جذابیت و زیبایی از بهترین نوع جعبه های صادراتی قرار بگیرند.

کمک به حفظ محیط زیست: تجزیه پذیری بالا در این گونه پک ها موجب شده است که دوستداران محیط زیست برای محصولات خود چنین پک هایی را در نظر بگیرند. جعبه های مقوایی پس از مصرف سریعا وارد چرخه بازیافت میشوند و هیچ آسیبی را متوجه طبیعت و محیط زیست نمیکنند.

بیشتر بدانید: بسته بندی مواد غذایی

ویژگی های کارتن بسته بندی زرشک

در تولید کارتن و بسته بندی زرشک میبایست از بهترین متریال بهداشتی استفاده نمود که بتوان محصول را از آسیب ها و عوامل خارجی دور نگه داشت و ماده اصلی ماندگار بالایی داشته باشد. برخی از این ویژگی های کارتن شامل مورد زیر میباشند:

  1. امکان رد و بدل شدن هوا میان محصول و پک آن 2. مصونیت محصول در برابر رطوبت و نم 3. عدم ایجاد فشار و وزن زیاد بر روی دانه های محصول 4. شیک بودن ظاهر بسته بندی 5. داشتن صرفه اقتصادی

اعمال کردن تمامی این نکات در یک بسته بندی، آنرا به بهترین نوع تبدیل کرده و در جلب رضایت مشتریان موثر است.

درباره ما

تنوع بسته بندی های محصولات را در بازارهای فعلی مشاهده میکنید هر یک از این بسته بند ها، برای مصارف گوناگون استفاده میگردند که یکی از بهترین نوع آنها بسته بندی های کارتنی و مقوایی میباشد. شرکت کارتن سازی آوین پک با در اختیار داشتن ماشین آلات و دستگاه های مدرن در کنار تیم خلاق و جوان در تلاش است که بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها را طبق نیاز و خواسته های مشتریان تولید نماید. شما میتوانید برای کسب مشاوره رایگان از کارشناسان این شرکت در واحد فروش از بخش (تماس با ما) اطلاعات کافی را در زمینه چاپ و بسته بندی دریافت کرده تا بتوانید مناسب ترین بسته بندی را برای کالاهای خود سفارش دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *